Has the world changed or have I changed?

Innan gårdagens gs2h hade mina förväntningar höjts till nästan Slick-nivå. För vad fattades egentligen för att förutsättningarna för den perfekta kvällen skulle vara utmärkta? Vädret var strålande. Jag hade tagit det lugnt kvällen innan, laddat upp med kaffe och Pipettes innan jag begav mig till Slottskogen för lite good old-fashioned ölande/vinande med Tomas och Erik.

Men ändå blev det ingenting märkvärdigt när vi väl kom till Respekt. Missförstå mig inte, jag hade absolut inte tråkigt, men den där euforiska känslan infann sig aldrig. Jag behöver fler och större kickar. Det som för ett år sedan framkallade sådan sprudlande glädje känns nu mest som en trött, igenkännande suck. Det som kändes fräscht har förvandlats till ett invant beteende. Har klubben verkligen försämrats till den graden, eller är det jag som blivit sämre på att roa mig? Sanningen ligger, som vanligt, förmodligen någonstans mittemellan.

Tog igen mig under dagen med svettig sommarväderspromenad och årsfinalen av Poetry Slam. Rättvisa skipades- jag, Elaine, Johanna, Panthea, Larry och Abdullah (när man räknar upp våra namn låter vi som en multikultiversion av de sju dvärgarna eller något) utgjorde en jurygrupp och var med och utsåg Malin- självutlämnande Malin- till vårens segrare. Jag gillade ju Malin. En sorglig sak är dock att det inte blir mer poesi nu förrän till hösten. Som tur är kommer det andra saker som ersätter. (Slick, Slick och Slick)

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Kanske var det trots allt vädret?

Kanske är det inte bara fula troll som spricker av solljus?

Kanske var det den nyss upplevda riktiga värmen som fick dig att se dig omkring och upptäcka att alla de flesta av människorna där i den sofistikerade natten inte var mer queer än min gamla enbenta moster utan bara det vanliga vackra utefolket som ville vara precis där det för tillfället är vackrast för de vackra att vara

Kanske hade dina solinvanda ögon tröttnat på allt det perfekta från de små heterobrudarnas nyvunna solbränna, det kalla glaset, stålet och neonen till de utstuderade projektionerna på väggarna, kanske anade de,utan att du ville det, både desperation och alienation

Kanske hade öronen, just inkomna från fågelsången, också tröttnat på att höra precis rätt musik, låt efter låt, timma efter timma utan plumpa avbrott

Ja jag vet inte

Postat av: Brewster

Ett litet försvarstal till gs2h: Jag förstår vart du vill komma, Annaa, men jag håller inte med. Jag har definitivt upplevt att det är en mer eklektisk blandning av människor som kommer till gs2h- det är olika åldrar, sexuella läggningar, vissa är vackra, vissa fulare, och ta mig tusan har jag nog sett någon gammal enbent moster där också.

..och allt de gjort har inte varit klockrent, men jag diggar deras idéer, tankar och ambitioner med att driva klubben. Det är sådant jag vanligtvis saknar när jag är ute. De söker inte minsta gemensamma nämnare, och det applåderar jag. Sedan betyder det ju inte automatiskt att det blir bra klubbkvällar av det heller. Tyvärr.

2006-05-09 @ 18:28:13
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Annaa M

Nej nej, det var inte hon, det var jag som stod på ett ben för att jag var kissnödig. Sen när jag hittat toan och man upptäckte att jag hade två ben och var 35 år yngre var jag inte pittoresk nog längre, så då åkte jag ut!

Skämt åsido. Verkligheter upplevs olika, överallt. Har varit på gs2h två gånger samt en gång som ju inte ledde ända in. Första gången blev jag redan i dörren tillfrågad av vakten om jag verkligen kommit rätt. Ingen bra start...det var också ganska tidig kväll, stelt och avvaktande och när min antal år yngre kompis bemötts på i stort sett samma sätt en stund senare fann vi ingen anledning att stanna.

Allvarligt talat så upplever jag nog utrymmet begränsat för just den kategori som jag varit där med; kvinnor över 35 (!) med skiftande läggning. Och det är ju egentligen inget problem för det är en kategori som vanligtvis håller sig undan från klubbar. Stor kategori...

Har ju ordentligt fått höra att gs2h är bra bl a för att man slipper trista "castrobögar" över 40. Sanning med viss modifikation, men jag förstår vinken. Jag har som sagt stött på samma sak på andra sk queerklubbar, en relativt ung och homogen "vacker" heteropublik för vilka de unga "vackra" bögarna är lika viktiga som projektionerna på väggarna och den utvalda musiken, annars skulle det ju inte bli "queer" och då skulle de inte gå dit. Det vet arrangörerna, det vet vakterna. Och det känner man av, här passar man helt enkelt inte in.

Men för sjutton, jag betvivlar inte en sekund att du/ni haft jätteroligt och kommer att ha det i fortsättningen också!

Slick? Stockholm har ett bredare publikutbud. Slick lockar helt enkelt en annan heteropublik än gs2h. Sen är rent allmänt toleransen betydligt större i Stockholm än Göteborg.

2006-05-11 @ 18:20:13
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Brewster

Det är sant, jag har aldrig upplevt gs2h ur ditt perspektiv, eller någon annans perspektiv heller. Ur min synvinkel finns inte den där jobbiga utseende-hetsen som kan finnas på vanliga gayklubbar, eller heteroställen också för den delen. Tycker aldrig att jag fått några nedvärderande blickar eller blivit ignorerad eller vänd ryggen när jag varit på gs2h. Sådant sker rätt regelbundet på andra ställen. Men det kan ju vara så att jag tillhör det "vackra" bögfolket just där, men ingen annanstans.

2006-05-14 @ 18:14:41
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback