I turn to my computer and spend my evenings with it like a friend

I senaste upplagan av den annars rätt kackiga gratistidningen Nöjesguiden haussar Kornél Kovács YouTube. Jag älskar också YouTube, såklart. Tillsammans med Filmtipset, Qruiser och Pop tillhör sajten mina absoluta Explorerfavoriter. Vad mer i livet behöver man egentligen? 

YouTube är en briljant musikkälla, men kommer nog aldrig kunna ersätta andra musikmediers serveringsfunktion- om jag vill höra ny spännande musik finns det fortfarande inget riktigt bra och lättillgängligt musikvideoforum (eller?), utan det är radio man bör satsa på. På YouTubeär det jag själv som måste söka aktivt efter det jag vill höra, men oj oj, vilka godbitar det finns att hitta.

Idag har jag tillbringat större delen av dagen med att kolla igenom gamla lajvklipp med Cocteau Twins och sedan dansat runt i mina sockor till mina största musikvideofavoriter- och om ingen stoppar mig kommer jag nog göra detsamma imorgon. Allt tack vare- you guessed it- YouTube.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback