December will be magic again

Grattis till Oskar Hanska som vann höstfinalen i Poetry Slam ikväll. Grattis till mig som hann med att skriva brev undertiden och fick en utomordentligt god vegansk kaka på Hängmattan.

Och ett stort grattis till den person jag träffade på inne på Det Stora Varuhuset idag, som berättade att han och hans vänner bestämt sig för att fira jul ihop- ingen mer Norénångest i föräldrahemmet i mellandagarna- och jag kände ett bittert sting av avundsjuka i mitt bröst, för samma föresats har ju jag varje år, men jag misslyckas ju kapitalt varje gång. För år efter år blir det ju till sist släkten som kallar för alla, och när det inte är det så ska man ju vara Flickvän till ens Pojkvän, eller Pojkvän till ens Flickvän. Kanske nästa år, huh?

Och till sist ytterligare ett grattis till mig på, eftersom jag ånyo ska följa mitt nya teveintresse Böglobbyn imorgon. Morgondagens  program har jag dessutom personlig anknytning till. Det ska behandla den stackars indiebögens tillvaro i bögvärlden. Intressant, var ordet.

Kommentarer
Postat av: mattias

hmm, det blir familjejul för mig för första gången på fem år och jag ser faktiskt fram emot det lite. jag har tappat tron på indiejulen. den känns lika äkta som indiebögen. dvs lika verklig som jultomten.

Postat av: Brewster

Men du har iallafall testat, Mattias, jag har inte ens kommit halvvägs dit. Kanske polarjulen enbart ska upplevas för att få oss att sant och innerligt drömma om en jul hemma. Jag vet inte, men jag är fotfarande fast beslutsam att prova något år.

2006-11-13 @ 11:34:39
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback