People are strange when you're a stranger

Den fantastiska kvalitetstidskriften Metro listade idag det som tidningens nätupplagas läsare har röstat fram till "årets julklapp" Tydligen var det i det här sammanhanget också intressant att jämföra vad män och kvinnor har röstat på för prylar. På listorna finns hursomhelt lyxprodukter som LCD-teve, plasma-teve, hemmabioanläggningar, resor både inom och utanför Europa, datorer och GPS för bilen. Jag börjar alltmer undra om jag lever i misär eller bara en helt annan värld av resten av befolkningen (eller ja, iallafall inte samma värld som Metros läsare). Är det den lille svenskens vilda julklappsfantasier, eller köper folk verkligen plasma-tv och datorer till varandra, for real? Fast jag vet inte, det kanske är samma vanliga svenskar som måste få sin städhjälp skattesubventionerad som köper hemmabioanläggning ar till sina nära och kära, vad vet jag.

Kommentarer
Postat av: mattias

det är skumt när man drabbas av insikten om sin egen poverty genom andra liksom. jag brukar inte gå omkring och känna mig skitfattig förrän jag råkar få reda på vad andra människor skaffar sig...

Postat av: Annaa M

Jag tror att det där heterosexuella projekten som kallas familjer köper sk familjejulklappar. Dvs ngn vuxen övertygar alla barn om att i år avstår vi/ni juklappar och så går man ut dagen före julafton och köper ngt stort elektriskt. På kredit.

2006-11-16 @ 01:38:15
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Micke

Jag kan fixa krediter åt er alla. Om ni nu vill köpa årets julklapp.

2006-11-17 @ 00:41:46
URL: http://heysailor.blogg.se
Postat av: Brewster

Årets julklapp blev tydligen ljudboken, om nu Metros läsare INTE får bestämma. Jag har råd, jag har råd!

2006-11-17 @ 06:46:21
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Annaa M

Ljudbok. Så extremt osexigt och trist. Böcker är till för att läsas. Jag försvarar möjligheten, att så länge jag kan se, själv välja vilka ord jag ska hoppa över! Jag vill inte höra nån velvetskådisvoice bestämma nyanserna i texten. Så de´så.

2006-11-18 @ 18:39:49
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback