My type hibernate in bedrooms above, composing their songs of love

Ytterligare en gång har jag blivit av med en ny oskuld. Nu har jag blivit bloggutmanad - av Tomas. Let's get to it:

Vad lyssnar du på för sorts musik?

Indipoptrashdisco var termen jag brukar använda mig av förut, och den stämmer fortfarande in rätt bra. Annars brukar jag alltid falla för pianokvinnor på gränsen till nervsammanbrott och indieromantiserande bögar. Men allt med en hyfsat bra popkänsla brukar passa fint.

Favoritartist?

Rufus. Eller Kate. Eller nåt annat.

Låt som gör dig glad?

Standardsvaret är att den mesta musik jag lyssnar på, det vill säga även de mest deprimerade låttexterna, gör mig glad. Men just nu tokdansar jag med ett stort leende på läpparna varje gång jag hör "Pull Shapes" med The Pipettes.

Bästa låten?

Brukar skifta mellan "Wuthering Heights" med Kate Bush, "April Fools" med Rufus Wainwright, och den långa 12-tumsversionen av "He's on the beach" med Kirsty MacColl.

Sämsta låten?

Fömodligen "Achy Breaky Heart" med Billy Ray Cyrus.

Bästa partyhiten?

"Dedicated Follower of Fashion" med Kinks. Hör den inte så ofta nuförtiden, men en gång i tiden var det ett absolut måste på förfesterna.

I din mp3?

Min mp-vad...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback