Livin' simple and trying to get by

Nu kan jag inte längre stoltsera med hur präktig och laglydig jag är. I'm bad, really, really bad!

Igår blev jag tagen av trafikpolisen eftersom jag inte bar säkerhetsbälte. Och jag som i vanliga fall håller mig till spårvagnar och inte sådana hemska, miljöförstörande saker som bilar. men nu hade Eva varit snäll nog att köra mig hem från jobbet, och se hur det gick. Bilar är otyg, det är det jag alltid sagt.

Men men, jag har snäll pungat ut med 1500 kronor. Hoppas de används på ett bra sätt, exempelvis till att finansiera nya cykelbanor eller nåt. Mig går det väl ingen nöd på egentligen, men 1500 är mycket stålar och nu blir det till att omprioritera för mig. Jag kan ju glömma den där Rickie Lee Jones-spelningen nu. Och 12 DVD-boxen med Miss Marple (80-talserien från BBC, inte den kackiga nyproducerade). En sak är säker, detta var en förseelse som jag ta mig fan aldrig kommer göra om.

Jag tröstar mig med Laaksos senaste platta och Rufus nya singel. Pure bliss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback