I don't want to miss a thing

Slick-debaclet glömdes snabbt efter Bögjävlarnas fest på Debaser Slussen. Maken till klubbunderhållning har jag nog inte varit med om sedan Englandsresan- ja, kanske inte innanför Sveriges gränser, någonsin! Trevligt folk, billigt inträde och en preförfest präglad av Song 4 Mutya på repeat gjorde väl sitt till dessutom. Nu har jag också efter en hel del eftertanke beslutat mig för att gå ut samtliga tre nätter som återstår av min Stockholmsvistelse. Når det någotsånär upp till tisdagskvällens toppar så är det definitivt värt det.

Annars har min Stockholmsvistelse mest präglats av hemlöshet. Jag har hälften av mina ägodelar hos Micke, hälften hos Kristoffer, och mestadels har jag varit utelåst från dem båda på grund av att de är väldigt upptagna män och inte gett mig extranycklar. Så jag vandrar runt på Söder, passerar Västerbron ett par gånger per dag, och går längs skivstråket Fridhemsplan- St. Eriksplan-Odengatan. Häckar på Pet Sounds. Jag köper på mig alldeles för mycket plattor, flyr solen genom att gå på bio alldeles allena när alla andra är på stranden, köper glass och Skånska Pepparkakor- min nya drog du jour. Och sedan återvänder mina vänner hem på sena kvällen, och jag får oftast någon soffa att sova på. Jag gillar min nya vagabondtillvaro, tro inte annat. Men bli inte förvånade om jag blivit smått vansinnig vid hemfärden nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback