It might as well rain until September

Sommaren är officiellt slut nu- jag jobbar igen! Jag bryr mig inte om dem som hävdar att soligt väder kan förekomma långt in i augusti; idag hällregnade det i sedvanlig ordning när jag och mitt car pool-gäng i sakta mak körde över Älvsborgsbron och svor över köerna. Precis såsom det ska vara- nu väntar en lång och mörk årstid. Jag försöker frenetiskt tänka ut ljuspunkter- små ljusglimtar av hopp som får mig att överleva åtminstone fram till jul. Om inget tagit kål på mig dessförinnan lär jag klara en till familjejul i år också.

Löften och saker att se fram emot under hösten:

*Poetry Slam på Café Hängmattan med både gamla idoler och nya, oprövade förmågor. Be there, eller missa höstens bästa gratisnöje. Eller, nåja, gratis och gratis- det är ju faktiskt obligatoriskt att äta en eller annan panerad ost medan man njuter av poesin.

*Friidrotts-VM. Jag vet att finalpassen är förlagda medan jag arbetar, men jag ska nog försöka få tag på en tv under lektionerna och köra min undervisning på engelska med sporttema.

*Ny favvoklubb i Göteborg måste införskaffas nu när gs2hs framtid är osäker. Även om DN i somras lite vagt rapporterade att klubben visst var på väg tillbaka. Man förstår hur stor saknaden är när till och med en huvudstadstidnings pappersupplaga intresserar sig för klubbens vara-eller-icke-vara. Jag måste faktiskt dansa en gång i månaden iallafall.

*Min höft/rygg måste bli bra. J'en ai marre d'en avoir marre!

*
Nya band, bra spelningar, nyupptäckta regissörer- gimme names, names, names!

*På den lediga novemberveckan ska jag resa någonstans dit jag aldrig åkt förut. Kanske helst Berlin eller så, men blir det inte det fungerar exempelvis Hagfors också.

*Höstens begivenhet: Bok- och Biblioteksmässan i Göteborg! Jag låtsas som om jag är finkulturell, minglar i polotröja och dricker alldeles för dyrt rödvin. Och räknar  författarkändisar.

*Att bli lycklig. Well, om inte allt ovanstående hjälper kan man ju försöka att ha det här som helhetsmål

Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

Postat av: Brewster

Är Ni tokiga!??!

2007-08-16 @ 19:34:50
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Hagfors? Jojo!

2007-08-17 @ 08:16:36
URL: http://suchalackoftaste.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback