Sports and Wine

Ursäkta, men jag kan verkligen inte engagera mig i någonting annat än friidrotts-vm just nu. Jag äter sushi, häller i mig kaffe och sitter sedan uppe hela natten och vakar bara för att Susanna Kallur ska springa häck. Eller ja, egentligen är de svenska "friidrottsstjärnorna" lite för hemvävda för mig. Jag saknar personligheter som ryska kulstötarbutchen Svetlana Krivelyova. Eller arga mångkamperskan Eunice Barber och hennes makalösa hår. Den enda svensken med någorlunda starquality är ju Carolina Klüft, och hon är ju mest Knutby-läskig. Det är till och med så att man borde damma av gamla Ludmila igen, allt går väl att förlåta? Bara inget mer Olsson-Kallur-Bergqvist.

image125

Oh, Eunice...

Ja, jag vet att jag bloggat om detta tidigare, men i augusti varje år upptar det här min hjärna fullständigt. Jag skulle kunna skriva än mer om hur trött jag är på Anders-fucking-Gärderud, om hur rivig Erica Johansson är. Men ja, ni skulle väl alla stoppa mig för att ni har hört den här förut. Fler gånger om.

Kommentarer
Postat av: TheTomas

Du glömde Holm

Postat av: Brewster

Visst, Stefan (för vi är SJÄLVKLAART på förnamnsnivå med varandra, gamla gymnasiepolare som vi är) är väldigt sympatisk och intelligent och sådär, men han behöver betydligt mer makalöst hår för att vara riktigt underhållande att se på. Tycker jag.

2007-08-26 @ 15:43:17
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback