Join our club

...och igår blev jag erbjuden ytterligare en visning på en lägenhet vid Mariaplan, ni vet, där frånskilda salsadansande pretton bor. Någon på Familjebostäder verkar tycka att jag passar ypperligt in att bo där- eller så är det någon som gett sig fan på att reta upp mig genom att erbjuda mig visingar och sedan neka mig kontrakt gång på gång. Pessimist som jag är räknar jag med det är det sistnämnda som stämmer.

...och fler saker går min väg just nu. Någon har köpt ett guldmedlemskap på homosajten QX till mig. Jag är förbluffad. För det första vet jag inte vem min hemlige välgörare är. Och, för det andra, för de pengarna som betalts hade jag ju mycket hellre mottagit, säg, en dvd-film. Men jag är inte den som gnäller, utan nu ska jag undersöka varför man egentligen behöver ett guldmedlemskap på QX. Alla andra verkar ju ha betalat för sitt homosurfande, så några fördelar måste det ju finnas. Jag surfar runt, surfar runt lite till, och det som slår mig först är att man slipper köa för att komma in.

För er som inte känner till det där med qx-livet så måste vi vanliga döda som INTE betalar alltså köa för att komma in, medan jag nu som guldmedlem slipper köa, och kan homosurfa precis när jag känner för det. Hm, en viss fördel, visst, men det är knappast så att jag känner ett akut qx-behov speciellt ofta. Jag kan snällt stå i kö som alla andra.

Andra fördelar har jag inte märkt än så länge. man kan lägga upp sitt stjärntecken på sin Qx-sida. Och skicka små ikoner till varandra, som stjärnor och hjärtan och blommor. Hittills har jag dock mest använt ikonerna för att enervera andra. Nu ska jag botanisera vidare i QX-djungeln. En helt ny, mer privilegierad värld har öppnats för mig. And I love it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback