On their hands a dead star

Jag älskar film. Jag hatar galor. Det är inte konstigt att jag känner mig tvehågsen när Oscarsgalan går av stapeln. Är det film-Brewster eller anti-Brewster som ska få styra tevens fjärrkontroll just den dagen?

I år eftersänds galan i SVT två dagar efter att den ägt rum och känns således mindre angelägen än någonsin. Så jag skippar tevesändningen i år. jag har läst om priserna,  all spänning är borta och jag är inte intresserad av Nicole Kidmans galastass. Faktiskt.

I ärlighetens namn är höjdpunkten på galan alltid fotomontaget med alla de skådisar som trillat av pinn under året. Some that you recognize, some that you never even heard of. Får mig alltid lite tårögd och ja, jag har en
konstig fascination för döda kändisar.

Nåja, kanske Oscarsgalan nästa år ändå. Vem vet vem som har hunnit dö under 2007? Angela Lansbury skulle få mig att gråta floder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback