He'll never make the sweeney, be that movie queen - he's too busy hitting the vaseline

Yey! Årets första kulturhöjdpunkt stundar! Idag släpptes Göteborg filmfestivals program för i år, för stunden enbart på nätet, men jag har iallafall kommit fram till två saker:

1) Det var ont om filmer jag verkligen ville se. Måste-filmer. Filmer jag läser om och direkt springer iväg till biljettautomaterna och köar för. Någon sådan film fanns inte i år. Tyvärr.

2) Samtliga filmer jag kryssat för var amerikanska eller engelska och relativt stora produktioner. Visst, jag medger att det allt som oftast är de filmer som först fångar mitt intresse, men jag vill verkligen ta chansen och se de gömda diamanter som inte kommer få svensk bioproduktion senare under året. Men... de filmerna brukar ju som sagt utkristallisera sig senare under mer noggrann genomläsning av Katalogen.

Nåväl, dessa filmer kryssade jag för efter första titten:

Driving Lessons (enbart för Laura Linneys skull)
Fast food nation
Paprika
Children of men
Hollywoodland
Going to Pieces: The Rise and Fall of the Slasher Film
The Queen

Återkommer när biljetter och allt är bokat!

Kommentarer
Postat av: Tomas Thulin

Något bra som går på Capitol?

Postat av: Brewster

Hurså? Capitol är också min favoritbio, men det är väl rätt mycket som går där. Rätt mycket bra, får man hoppas.

2007-01-11 @ 22:00:10
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Tomas Thulin

Jo, chansen att jag kan få se gratis där är ganska stor och gniden som man är...

2007-01-12 @ 14:05:35
URL: http://tomasthulin.blogspot.com
Postat av: Brewster

Såg precis att INGEN av de filmer jag vill se visas på Capitol. Damn!

2007-01-12 @ 23:05:06
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback