Work Is A Four-Letter Word

En vecka borta från bloggandet, och inte mycket har hänt i Kortedala Daniel har varit här på besök i nästan en vecka, vilket har varit trevligt, och tillsammans har vi gjort vårt bästa för att styra upp mitt liv. Min lägenhet är städad, jag har ätit ordentligt lagad mat i nästa en vecka i sträck. Jag är klippt, ansad i skägget, välekiperad. Daniel gav mig till och med en DN-prenumeration i julklapp, så nu sitter jag och läser morgonnyheterna till frukostgröten. Hur länge kan detta hålla egentligen? Eftersom Daniel flög hem i morse är tipset: inte mer än en vecka, sedan återfaller jag och min lägenhet till sin vanliga misär. Efter att ha jobbat första arbetsdagen 2007 känns det redan som jag är i rask rutschkana utför.

Jag har hursomhelst saknat morgontidning i hemmet. Det var länge sedan nu. Gratistidningarna får mig att hulka och GP på jobbet är inte riktigt samma sak. Jag vill ha tidningen hemma, i min egen lugna vrå, där jag kan lösa fredagskrysset ensam under sänglampan. Kulturdelen i stillhet, That's quality time. Om jag nu bara hade ett badkar att läsa i också...

Helgens gaystraight2hell var okej, inte mer. kanske är jag inne i samma gs2h-dalgång och leda jag kände i våras, kanske är det andra klubbar som lockar vid horisonten, eller kanske det helt enkelt var aningens sämre den här gångenän vad det brukar vara. Fast det ska sägas, att spelar de Pipettes It hurts to see you dance so well på vilken klubb som helst har det ju varit en bra kväll. Jag önskar bara att den kunde varit aningens mer åt det perfekta hållet. Jaja, vi får en ny chans den 2:a februari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback