Is that all there is to a disco?

Det var länge sedan jag klev ut så besviken från en klubb som jag gjorde i lördags från Debaser Medis. Det var Slick, det var återsamling av det gamla gänget, det var förfest, inte på Gotlandsgatan, men väl hemma hos Trollis i Solna. Allt detta trodde jag var ett säkert recept för en kvälls tokfestande, men uppenbarligen gick någonting fel på vägen dit. Jag har nu suttit i diverse olika krisgrupper under gårdagen och försökt diskutera denna traumatiska utekväll, och vi kom väl fram till att lördagens fiasko beror på bland annat följande faktorer:

* för högt ställda förväntningar. nästa gång ska jag försöka tagga ner lite och inte hajpa alltför mycket.

* kass lokal. Jag gillar trängsel och svett. Jag vill inte stå och dansa i vad som känns som en gymnastiksal med airconditioning.

* urusel service i baren. om dansgolvet inte funkar vill jag ha någonstans att hänga och öla. jag vill inte behöva stå en kvart och tigga om uppmärksamhet från bartendern.

* för hipp electromusik på dansgolvet. jag vill ha mina popindietrashdisco-hits, inte obskyr house och electro, tack

Men, men, nu är iallafall årets stora festarvecka i Stockholm inledd. På tisdag blir det Bögjävlarfest på Debaser Slussen. Jag har inte upplevt vare sig klubb eller lokal tidigare, men jag hoppas på ett snäpp uppåt från Slick. Ehrm, jag hoppas inte alltför mycket, förstås. Vi ses där!

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Debaser Medis är en utmärkt konertlokal, funkar både fullpackad och lite glesare. Men klubblokal, nä, jag förstår vad du menar. Feltanke!

Postat av: Kristoffer

Bara en kvart i baren? Jag stod där minst en halvtimma båda gångerna.

2007-07-31 @ 06:53:10
URL: http://suchalackoftaste.blogspot.com/
Postat av: TheTomas

Mm, jag var skeptisk när jag hörde vilken lokal det skulle vara i och jag känner mig ganska nöjd med mitt beslut att inte åka upp.
Kristoffer>> Haha, båda gångerna? Så du var bara i baren två gånger? Hmm, ja det låter ju... kul..

2007-07-31 @ 15:12:57
URL: http://thetomas.blogg.se
Postat av: Brewster

Kristoffer: Jo, det var nog en halvtimme för mig med, det var bara att jag försökte intala mig själv att det inte var så illa.
Tomas: Jo, så här i efterhand var ditt beslut det rätta. Lustigt nog drömde jag under Slicknatten att du hade åkt upp till Stockholm och att du var väldigt sur på mig eftersom jag svikit dig. Ehrm.

2007-07-31 @ 18:13:10
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback