Hello Goodbye

Två farväl och ett välkommen präglar juni månads första helg.

Det var ett tveksamt välkomnande av Göteborgs HBT-festival. Initiativet är helt klart behövligt- pridefriande i all ära, men jag är glad att denna festival fokuserar på kultur hand i hand med fest. Gaykulturen i Göteborg är väl inte precis vida känd. Min tveksamhet beror mest på min lättja. Jag har ingen koll på vilka aktiviteter jag missade. För det enda arrangemanget jag kom iväg på var Röhsskas fotoutställning "Min bästa Bög", inte mycket att se var det heller. Det blöev mest ett "jaha". Jag hade egentligen gått till Röhsska för att höra
Roger föreläsa om nya boken Bögjävlar. Men sega som jag och Tomas var kom vi dit på tok för sent. Kanske blir det mer nästa år. Både mer festival i stort, men mest mer festivalbesök för mig...

Det var ett tårdrypande farväl till gs2h.i lördags. Kanske är det bara ett tillfälligt avsked, kanske är Göteborgs överlägset bästa bögklubb nu ett minne blott. Natten bjöd på Best Of-tema, och i det innefattades sedvanlig tokdans, näckande, och de där ekivoka konstverken som jag och Tomas tecknade i vintras fanns numera upphängda på Respekts herrtoalett för allmän beskådan. Det enda som fattades var väl egentligen Lena Ph?

Och nu återstår det sista farvälet- till familjen Fisher och Six Feet Under. jag vet inte riktigt hur jag kommer överleva framtida söndagar; serien har fungerande som ett tryckförband på min blödande söndagsågren. Det finns egentligen bara en sak som kan trösta mig nu när Ruth Fisher försvinner ur teverutan: dvd-boxarna.


Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Nå. Vad tyckte du om sista avsnittet då?

Postat av: Brewster

Jag vill inte lägga in en spoiler eftersom jag vet de som läser bloggen och inte har sett avsnittet ännu. Men självklart berörde det mig mycket, och de sista sju minuterna var kanske något av det mest gripande jag sett. Nu ska jag bara se lättsamma romcoms i en månad framöver.

2007-06-05 @ 10:05:43
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback