Facts are lazy and facts are late

Jag har blivit bloggutmanad. Igen. Denna gången av Tomas. Uppdraget är att lista sex egendomliga saker rörande mig. Egendomliga saker? Jag känner inte att jag är speciellt egendomlig. Jag nöjer mig med att enbart lista sex saker jag inte skriver speciellt mycket om i min blogg. Here it goes:

1) Jag har en någorlunda framgångsrik idrottkarriär på elitnivå bakom mig, med ett knippe SM-medaljer och landslagsuppdrag på juniornivå som topp. Förut försökte jag dölja det för omvärlden. ( i mina postgymnasiekretsar var idrott någonting skamligt för folk som inte hade vett att använda sig av sin tankeförmåga) Idag har jag förlikat mig med mitt idrottsförflutna.

2) Min far är svensk, men min mor kommer från Estland. När jag var liten gick jag i Estnisk skola, men nuförtiden kan jag inte säga någonting förutom ett par standardfraser som sitter kvar.

3) Om jag inte utbildat mig till lärare hade jag velat bli bagare eller serietecknare.

4) Tycker det är vansinnigt snyggt med pojkar som röker, men tycker alltid det smakar fruktansvärt äckligt när jag försöker själv.

5) Jag har en del smått autistiska drag, bland annat kan jag inte sitta med ryggen vänd mot en dörr. Eller längst fram i ett klassrum, för den delen.

6) I den lägenhet jag bor nu har jag bott i exakt två år. Det är det överlägset längsta jag stannat på ett ställe sedan jag flyttade hemifrån för tretton år sedan.

Om någon känner sig sugen på samma sak kan ni ju skriva sex fakta om er själva. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: patrik

Jag blir nyfiken. Vad är det för idrott som det talas om?

Postat av: Tomas Thulin

Ja, friidrottskarriären kände jag ju till, men det här med den estniska skolan tycker jag var spännande.

2007-03-14 @ 08:59:02
URL: http://tomasthulin.blogspot.com
Postat av: mattias

jag tycker friidrottskarriären kommer i ett nytt ljus nu när du kommer ut som halvest. ester känns sportiga. du hade kunnat bli en ny erki nool!

2007-03-14 @ 11:02:10
URL: http://upsdowns1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback