Life on Mars?

Gamla bekantskaper som dyker upp på nytt  kan lätt bli ett smärtsamt uppvaknande. På söndag återkommer familjen Fisher med vänner och fiender i Six Feet Under, igår bevistade jag en sammankomst mellan de gamla vännerna Anna, Miles, Milly, Egg och Warren i en annan tevserie, Livet kan Börja.

image108

Tevefilmen som gjorts om gängets återförening gjorde mig dock rätt rejält besviken. På nittiotalet var ursprungsserien något av det mest välskrivna man kunde se på teve- i dagens version är rollfigurerna märkligt platta och endimensionella. Flera repliker var konstigt uppstyltade, coh själva inrigen var på samma gång obefintlig och ointressant. Som nostalgitripp funkar det bra, detta är trots allt några av mina bästa tevevänner som återigen syns i rutan, men mestadels önskar jag att författaren och skaparen gjort någonting nytt, tagit karaktärerna till nya ställen, istället för att framställa dem som trötta 30-plussare. Tack och lov håller Anna, formidabelt spelad av Daniela Nardini, stilen.

Nä, nästa projekt blir att se hela serien, från början, som den ska ses. Inte som en blek, fesljummen nostalgiträff, utan på grund av att det är en sjuherrans bra serie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback