We hate it when our friends become succesful

Det är på Café Hängmattan det händer tydligen. Jag har under helgen gjort två besök innehållande: en svamprisotto, en falafeltallrik, två stora Latte, två jordnötskakor och två dramatiska avslöjanden.

1: Någon ska ha barn. Visst, min bror har barn, ett par stycken. Och andra människor i min inte alldeles omedelbara närhet har ju små telningar. Men det här är nog första gången någon riktigt nära ska få barn. Och tro det eller ej, det känns bra. Ingen svartsjuka här inte. Jag menar, jag kommer aldrig älska små telningar, och de kommer aldrig älska mig.

2: Någon annan ska flytta ihop med sin pojkvän. Vilket egentligen inte innebär någonting livsomvälvande för mig, förutom att jag hoppas de skaffar sig något stort, som lämpar sig för massiva fester. Dit jag är bjuden

Och så jag, som fortfarande har som största nyhet att jag ska byta bostad. Det smäller inte så högt längre. Det duger inte som dramatiskt avslöjande. Tror fan att Fröken Gravid och Fröken Sambo beslutat sig för att föröka sig och flytta ihop enbart för att bräcka mig. Ja, så måste det vara. Eller så hänger allting på Café Hängmattan. Någonting måste jag göra för att bli the centre of attention igen.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Jösses, en kommentar. Är det möjligt? Ta det lugnt, jag skojar bara lite. Outgrundliga är Herrens vägar eller vad det heter. OK, så här är det. Jag var inne på författarinnan Bodil Malmstens
hemsida och mindes hennes sköna dikt "Ett bloss för moster Lilly" och började googla för att hitta texten. På en av länkarna som kom upp fanns din blogg. Bläddrade runt lite bland dina texter och upptäckte att du bor/ska flytta till Majorna. Eftersom jag bor här sedan några år hälsar jag dig välkommen och hoppas du ska trivas. Vi kanske syns någon dag på Stigbergstorget. Hej då

2007-03-27 @ 00:03:25
Postat av: mattias

jag googlar ju inte som bengt utan masar mig hit av ren och skär nyfikenhet, men jag kan ju passa på att hälsa välkommen också dårå. nära till hängmattan är det ju också för ditt kommande stora utspel, vad det än må bli. :)

Postat av: Brewster

Tack Bengt, och tack Mattias!

Jag filar fortfarande på någon stor nyhet att komma med nästa Hängmattan-besök. Finns det något mer drastiskt än könsbyte?

2007-03-27 @ 12:28:12
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Micke

Kristoffer ska få en fitta i 30-års present så det kommer du få uppleva. Kristoffer och jag får väl åka ner till göteborg när han fått den.

Och Martin, den där Bengt borde komma på din inflyttningsfest. Eller snarar på efterfesten. Då kan vi sitta i en ring alla och hålla varandra i handen till tonerna av just moster lilly.

2007-03-27 @ 15:29:56
URL: http://heysailor.blogg.se
Postat av: Fröken Gravid

Idag fick jag ett sms från en gemensam vän som undrade om det var jag som förekom i din blogg. Jag är härmed outad. Så med bävan gick jag in för att se vad du hade läst och är mycket glad över vad jag hittade. Lev väl.

2007-03-31 @ 21:54:25
Postat av: Fröken Gravids väninna

Fantastiskt bra skvaller! Tack! Och hon får faktiskt skylla sig själv, det är ju hon som har gett mig adressen till bloggen...

2007-03-31 @ 22:09:21
Postat av: Brewster

Fan, och jag som gjorde mitt bästa för att vara hyfsat diskret, men jag misslyckades ju med det också. Nån mer som vill veta någon annans hemligheter?

2007-04-01 @ 18:19:46
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Micke

JAG VILL VETA JAG VILL VETA JAG VILL VETA!

2007-04-02 @ 11:02:12
URL: http://heysailor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback