A Sound that could kill someone from a distance

I fredags ösregnade det i Göteborg igen, som det har en tendens att göra. Jag och Johanna befann oss i Majorna, så vi passade på att använda min andra lägenhet (bara lyxen att ha två lägenheter!) som tillflyktsort. Det är rätt öde därinne- det finns inte mycket att göra än så länge, förutom att sitta på golvet, äta glass och titta igenom en gammal GP som jag har råkat glömma kvar där.

Mellan mitt och Johannas ganska sporadiska snackande trummade renet mot fönsterrutan i vanlig ordning, men vi hörde också andra ljud. Mindre trevliga ljud. Någon av mina grannar spelade knappt nämnvärd musik, väldigt högt, så att basgången nästan överröstade oss. Låten heter Glassigt. Jag vet inte mer om vare sig låten eller vem som sjunger, men jag vet att den är vedervärdig. Hemsk. Och att någon som bor i nära anslutning till mig i Majorna kommer spela sådan musik, säkerligen rätt ofta.

Annars har mina nuvarande Kortedalagrannar varit rätt skonsamma mot mina öron- visst, jag har den förhatliga barnfamiljen mitt emot vars ungjävlar verkar ta kål på varandra vildsint varje lördagmorgon. Jag brukar ändå vara rätt bra att överrösta dem med min popindietrashdisco. Men musikaliskt har vi en av mina grannar som alltid verkar ha de mest musikaliskt fulländade fester- Pipettes, The Jam, Smiths- ja, till och med LeSports Tell No-one about Tonight. Jag vill komma, om inte för att festerna är kul, så för att kolla in skivsamlingen. Och visst, det är inte kul att ligga sömnlös, men jag ligger hellre sömnlös till bra musik än till Glassigt.

Å andra sidan, vem vet vad Glassigt-människan kommer säga när jag spelar
The Dreaming på högsta volym?

Kommentarer
Postat av: mattias

fast jag brukar tycka det är ganska bra att ha grannar som låter litegrann så man inte behöver smyga omkring själv. glassigt lät ju märkligt iofs...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback