Frame us on a video

Jag önskar att jag kunde lägga in videosnuttar här, men jag tror inte det går på blogg.se. Kanske är jag för förvirrad för att förstå hur. Men det blir väl till att länka istället - Rufus har nämligen släppt en ny video!

Videon är regisserad av Sophie Muller, som jag alltid haft en liten crush på. Ja, en stådan stort crush jag någonsin kan få på en anonym videoregissör, då. Men jag har gillat henne ända sedan hennes samarbete med Eurythmics på 80-talet, via Shakespears Sister, Björk, Sophie Ellis Bextor och fram till dagens Mika. Vet inte vad det är jag uppskattar i hennes videos, vad som är hennes signum. Det är någonting med bildspråket, någonting med färgerna, och ofta rätt rejäla undertoner av svart humor som gör att jag ständigt fastnar för dem; även när hon gjort videor med rätt kackiga låtar och artister (ja, Pink, det är dig jag pratar om nu).

Rufusvideon är snygg, snygg, men vid en första anblick lite tråkig. Tur att det finns en fantastisk låt bakom och att Rufus polisonger är intakta. Men jag är svag för de tre nattmarorna (?) bakom Rufus. Men, slutsatsen blir ändå att April Fools är det mest fulländade samarbetet hittills mellan Mr Wainwright och Ms Muller.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Ni har väl inte gjort bort er och bokat biljetter någonstans när han kommer hit, Rufus? Det har nämligen jag.

Postat av: mattias

hmm, verkar som min enda chans att gå på spelningen är att hastigt och lustigt drabbas av någon mystisk sjukdom... jobbigt.

2007-05-03 @ 00:49:24
URL: http://upsdowns1.blogspot.com
Postat av: TheTomas

Jag skulle behöva bli rik för att kunna gå jag.

Förresten så var det Mattias som lärde mig hur man bloggade videos. Det var busigt enkelt när man fick reda på att det fanns något som hette... eh... var det "embed-kod" eller något sånt? Bara att klistra in och pangaboom så hade men en video på bloggen.

2007-05-03 @ 18:39:44
URL: http://thetomas.blogg.se
Postat av: Sven

Först blir jag jätteimpad av videon, tycker den var väldigt estetisk också med de tre marorna, eller va de är. Tycker nog att videon speglar både röst och sång bra.
Sedan blir jag paff över att du (eller någon över huvud taget) håller reda på vad regisören heter och har gjort och inser att det jag tycker är ett eget musikintresse bara går att jämföra med att skruva på radion, när det ställs brevid människor med Musik-Intresse.
Så det var lite uppochner-resa här. :)

2007-05-03 @ 19:48:34
URL: http://aluwi.blogg.se/
Postat av: Brewster

Annaa: Jag har bokat biljetter till Göteborg. Jag leker ännu med tanken på att åka upp till Stockholm och se den gode Rufus spela där också.

Tomas och Mattias: Man kan sjuskriva sig. Eller spara in på de där ciggen. Eller använda sig av de pengar man tjänar in på Nordea. Hursomhelst får någon av er lära mig blogga videor.

Sven: Jo, jag medger, jag har varit lite av en musiknörd, framförallt när jag var i tonåring. Nu har jag inte speciellt bra koll på ny musik som kommer, men då tyckte jag det var livsviktig att plugga in namn på såväl videoregissörer som basspelare och doaflickor. Min kunskap har falnat något men intresset för Sophie hänger i. Jag tycker ju liksom att hon är bra.

2007-05-04 @ 13:40:40
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Annaa M

Uff, missar som sagt båda eftersom jag köpt flygbiljetter bort innan jag visste...

Jag är kass på videos, har aldrig kommit in i det där att se musiken i andra bilder än mina egna. Men det är väl bra att hålla igång sina kunskaper om man ändå är intresserad. Det finns inget värre än folk, läs män, som lägger av när de är 21 och sedan använder resten av livet till att relatera till gamla kunskaper. Man tröttnat sannerligen på att höra vem som var basist på vilket Doors-spår etc.

2007-05-07 @ 10:36:42
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Brewster

Annaa: Guilty as charged, känner jag. Av någon anledning blir det svårare och svårare att behålla den där kollen på ny musik, trots att jag kämpar. Ensam i pojkrummet var sökandet efter ny musik så mycket lättare, allt man behövde var en radio och ett par ordentligt tättförslutande hörlurar.

2007-05-14 @ 23:35:42
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback