Let's spend the night together

Yey! Gs2h har sin sista klubb innan sommaruppehållet i juni, och gaffamannen ska spela lajv. Ska jag vara ärlig har jag aldrig hört gaffamannens musik, vet än mindre vem han är, men det känns ändå som om jag ser fram just emot hans lajvset mest av allt den kvällen. Såhär ligger det till:

Mitt andra nick på gamla bögsajten Sylvester var nämligen just "gaffaman". Mitt första nick var "misantropen", men jag drog till mig alldeles för många kvasideprimerade tonåringar för mitt eget bästa (hey, jag var också nitton) så jag bestämde mig för att byta. Jag kan inte säga att jag är mer stolt över det andra, men det fick hänga med ett par år. Det blev gaffaman, förleden hämtades från Kate Bushs Suspended in Gaffa, och efterleden skulle på något sätt låta påskina att jag förvandlats från pojke till man. Boy, was I wrong!

Sedan skaffade jag en hotmailadress i namnet gaffaman, bytte så småningom både nick och bögcommunity, och tänkte väl inte mer på just det förrän det började dimpa ner underliga mail i hotmailinkorgen. De behandlade turneplaner, förslag på flyers och jag fick intrycket att jag inte riktigt var den förväntade mottagaren. Och således upptäckte jag den andre gaffamannen. Artisten. Dumt nog har jag aldrig kommit mig för att lyssna på hans musik- jag har fått intrycket av att det ska vara rätt omelodiös elektronika, inte riktigt min grej- men det känns ändå på tiden att vi två möts.

Hey, gaffaman, det är du och jag den andra juni! På Respekt!

Kommentarer
Postat av: LeShawn

hmm...vet inte riktigt hur jag ska säga detta men......det är sista gs2h EVER! inte sista innan sommaruppehåll....

2007-05-16 @ 13:02:16
Postat av: Brewster

Oj, är det dags att flytta från Göteborg nu kanske?

Postat av: Anonym

nej, gbg är ju fantastiskt! jag önskar att jag aldrig lämnade det!

2007-05-17 @ 00:28:20
Postat av: Sissi

Fick just mail ifrån Sara! Visste du att Ms Mirella höll ett tal på jubiléet?? Om sin klass... och sig själv..

2007-05-17 @ 12:57:51
Postat av: Brewster

Anonym: Men vilka klubbar tycker du man ska överleva på i Göteborg? Jag är i stort behov av nya stammishak.

Sissi: Åh, Ms Mirella är fantastisk! Jobbar hon fortfarande som modell/psykoterapeut/koreograf? Vill vi höra vad hon sade om oss? Jag bävar....

2007-05-17 @ 15:05:26
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Anonym

äsch, skit i klubbar...allt annat e ju bättre i gbg jämfört med sthlm

2007-05-20 @ 20:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback