Tickets, money, passport! Tickets, money, passport!

Brighton, Brighton, Brighton.

Det är bara en dryg månad kvar tills jag och Micke beger oss i väg på en ny englandsresa, det är läskigt lite tid. Så många saker som ska hända innan dess- jag ska ta mitt pick och pack och flytta till Majorna, och Micke kommer återigen befinna sig på Söder. Och idag var det dags att skaffa nytt pass. Det var länge, länge sedan sist. Så länge så att det känns som om en epok går i graven. På den stundande Brightonresan kommer jag inte längre resa som den unga, slanka, släthyade, nittonårige ynglingen med snedlugg jag var då det förra passet togs. Jag är numera, enligt mitt pass, en lätt plufsig, orakad, trettioårig man med grånande tinningar. På en enda dag har jag åldrats över tio år. Inte för att jag trivs sämre med min nya självbild egentligen, det är bara att det blev en sådan plötslig omställning.

Jag tror faktiskt att mitt nya jag kommer trivas precis lika bra i England som han den där gamla. Även om det kommer kännas smått underligt att inte ha honom med mig längre.

Kommentarer
Postat av: mattias

jag har sedan i augusti förra året ingen giltig legitimation. jag kan inte fejsa att skiljas från mitt 19-åriga nylle.
på kellys (av alla ställen) blev jag i veckan i baren tillfrågad om jag hade legitiamtion, haha. först blev jag otroligt smickrad, men bartendern stirrade på legget, kunde inte tro sina ögon och utbrast "du är ju hur gammal som HELST!". uh...
han upptäckte åtminstone inte att det var ogiltigt så jag kunde dränka min skam i öl...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback