Buy both and feel decieved

Att flyga med Ryanair känns mer och mer som ett kommersiellt jippo. Jag antar att det är sådant man får stå ut med om kan kommer över så billiga biljetter som vi gjorde. VAd hände med de simpla flygresorna från några år tillbaka? Nu springer flygvärdinnorna upp och ner i mittgången och försöker kränga saker stup i kvarten- är det inte kaffe eller te så är det hörlurar eller lotter. Planets inredning ser numera ut som en enda stor reklambillboard. Gult och skrikigt. Det skulle inte förvåna mig om, vid ett katastroftillfälle,  syrgasmasken och flytvästarna också dekorerats med något käckt reklambudskap. Livförsäkringar, kanske?

Det stör mig egentligen inte speciellt mycket, även om jag skulle vilja slippa bli väckt stup i kvarten av att någon blond flygvärdinnetyp viftar en ryanairlott i mitt ansikte. Jag vill ju bara sova på planet.

En liten lustig sak som Ryanair numera lagt sig till med är systemet med Priority Tickets. Som om folk som flyger med bolaget verkligen skulle vara de som lägger extra pengar på VIP-biljetter!? Men jag verkar ha fel, det var en hel del resenärer som kom till gaten utrustade med  biljetter i samma skrikande gula nyans som stolssätena på planet; Se på oss! Vi får gå före er andra simpla andraklassresenärer!

Vad de där VIP-biljetterna egentligen tycks betyda är att man får stå och köa som alla oss andra dödliga, men cirka en halv till en minut kortare. Har man väntat i en halvtimme, kan man verkligen inte stå ut en ynka minut till?Tydligen är det värt pengarna för vissa. Jag står längst bak i kön, himlar med ögonen, drömmer och en lugn och fridfull resa, och Ryanair skrattar hela vägen till banken.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Kände mig urpinsam när jag utan att jag fattade varför hade en sån där gul lapp i handen i våras. Ställde mig ändå snällt längst bak och drack sprit med en byggmästare från Västerås hela vägen. Gav honom adressen till "bästa nattklubben i Dublin" innan vi skildes. Undrar hur det gick, om han fattade redan i dörren vart jag skickat honom och vad han gjorde då...

Postat av: David

Alltså står man mellan valet att ta ett plan med Ryan eller ägna en kväll åt reklam-tv? :)
Åker du med Wiss air få du istället åka Rosa, passar ju bloggen bra:
http://www.pixbox.se/pic_show_id15288505.html

2007-11-17 @ 14:24:55
URL: http://dejvan.blogspot.com/
Postat av: André

Men Priority Boarding är ju suveränt! Att få gå på först och välja platserna man vill ha. Dessutom är det glest och lugnt så man hinner ta av sig jackan och stuva undan bagaget i lugn och ro innan man slår sig ner och ser hur alla andra tränger sig på som boskap.
Priority Boarding är gratis om man checkar in på internet. Checkar man in på internet så slipper man dessutom köa till check-in, och kan komma till flygplatsen lite senare.

2007-12-27 @ 13:48:32
URL: http://andylive.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback