Sag mir wo die blumen sind

De där tyskarna var för tokiga alltså. När jag checkade in på mitt hotellrum låg det två tevetidningar uppslagna på sängen. Jag tänkte att jag skulle se lite dubbade filmer för att verkligen njuta av det germanska språket. Parker Posey eller Justin Theroux på tyska, hur sexigt kan det bli? Det anmärkningsvärda var att när jag tittade igenom filmrecensionerna för dagen upptäckte jag att de blandar recensioner av vanliga spelfilmer med tips om dagens bästa hårdporrullar. Alltså, inte i något litet undanskymt hörn av tidningen utan helt seriöst recenserat på mittuppslaget. När börjat Aftonbladet med det?

Sådant gör att jag gillar Tyskland. Förutom språket, då. Och Kiels hamnkvarter. Och Douglas Sirk, såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback