And all this science I don't understand

Jag kommer nog aldrig att komma underfund med vad alla jätteupptagna människor gör hela dagarna. Typexempel på konversation med person jag sprungit på medan jag hastat runt mellan biografer de senaste veckan:

Jag:       "Ska du se något på filmfestivalen i år då?"
Person: "Nej, jag skulle gärna vilja, men jag hinner verkligen inte. Jag är verkligen jätteupptagen nu. Måste kila, jag ska och fika i Haga! Ciao!"

Detta är som sagt ett typexempel, ni kan byta ut fika i Haga mot Club Queer på Park Lane/ pluggande för en tenta om tre veckor/ barnvakt åt syrran/ hängande på Fejjan. Är det verkligen det här som de upptagna människor gör? Är de så upptagna med att rusa från fikastund till fikastund och inte hinner med en enda film? Jag vet inte, för jag har aldrig varit den upptagna typen. Kanske borde fråga någon som är sån, men jag tippar mer på att jag aldrig någonsin kommer förstå dem.

.. men i lördags blev jag förstådd. I stället för att bara be folk att stänga av sina mobiltelefoner innan filmvisningen började, sade värdinnan på Roy något i stil med:

"Inför visningen ber vi er att stänga av era mobiltelefoner, och då menar jag stänga av och inte sätta dem på ljudlöst, FÖR DET FINNS FOLK SOM BLIR STÖRDA AV DET!"

och jag kände att jag blivit bönhörd. tack, o vänliga biografvärdinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback